BAHRAIN: nesplnený sen

Tento príbeh začal neradostne. Aj napriek predĺženému pobytu v Kuvajte zákon požaduje po vypršaní návštevníckych víz opustiť krajinu. A tak to vypadalo na skorú cestu domov...

Fotografia s postavičkami z detského sveta v Crown Plaza

Vtedy sa ku nám dostala nečakaná ponuka - výlet do Bahrainského kráľovstva na dva dni. Ponuka, ktorá vlastne bola už pretavená do rozbehnutej mašinérie pre nás bola ako zoslaná z neba. A tak prípravy na urýchlený odchod vystriedali myšlienky na výlet do Bahrainu. Do kráľovstva, ktoré leží na ostrove v mori...

Richard sa posilňuje pred ďalekou cestou

Všetko klapalo - letenka bola vystavená na 18.7.2009, hotel bol zajednaný, my sme boli pripravení... Ale hlavou stále hlodala myšlienka pochybnosti, čo ak....? Nuž, na radu viacerých preverujeme na stránkach Ministerstva zahraničných vecí vízovú povinnosť s Bahrainom. Tá je vyžadovaná a tak o našom zistení informujeme prípravný výbor výletu. Spätne dostávame informáciu preverenú ambasádou Bahrainu v Kuvajte, že s tým nebude problém, nakoľko návštevnícke víza oprávňujúce nás na vstup do krajiny dostaneme na letisku. S týmto pocitom odchádzame zbalení z hotela na letisko, vyberáme si letenku ako aj poukážku na hotel a opúšťame Kuvajt.

Vĺčik v autobuse k lietadlu

Sadáme do lietadla Kuvajtských aerolínií a nechávame sa unášať do Bahrainu. Cestou ešte spriadame plány na najbližšie dva dni a kocháme sa výhľadmi, ktoré nám poskytuje vôbec prvý let z Kuvajtu uskutočnený za denného svetla.

Richard v autobuse k lietadlu

18:00 miestneho času pristávame skutočne v Bahraine. Niekoľko záberov na letisko a okolie a vystupujeme. Chodbami letiska sa preplietame až ku kontrole cestovných dokladov. A tu nečakane narážame na odpor - pracovník pasovej kontroly požaduje od nás víza, ktoré sme mali mať dopredu zabezpečené. Na našu zamietavú odpoveď nás obracia, aby sme sa vrátili späť. Do Kuvajtu to však aktuálne nejde...

Záber na časť Kuvajtu, kde sa nachádza hotel Crown Plaza (v ľavom rohu veľkej diaľničnej križovatky)

Telefonicky sa spájame s Kuvajtom, ktorý prisľubuje nájdenie riešeniaNapätie stúpa a nervozita rastie. Po 30 minútach nechceme nechávať všetko na náhodu a tak sa spájame s našou ambasádou v Kuvajte, v ktorej pôsobnosti je aj Bahrain.

Obrazce vo vode - pobrežie Bahrainu

Dostávame rady, ako prípadne postupovať ale v základe si len utvrdzujeme pôvodnú informáciu zo stránok ministerstva. Začína nám svitať, že to jednoduché nebude. Druhý pokus je o niečo lepší - presúvame sa do kancelárie imigračného oddelenia. Tam prednášame našu žiadosť aj so všetkými odôvodneniami.

Bahrain za oknom lietadla

Chvíľu sedíme a prichádza k nám ďalší pracovník imigračného oddelenia. Opakujeme našu žiadosť aj dôvody a opäť sedíme a čakáme. Takto sa to zopakuje asi štyri krát, potom nastáva výmena služieb a ideme na to znova. Nakoniec neskoro večer to vzdávame a pracovníci sľubujú pomoc v ranných hodinách po spojení sa s hlavnou kanceláriou imigračného oddelenia.

Letisko Bahrainského kráľovstva

Presúvame sa o poschodie vyššie do čakární odletov. Tu si robíme pohodlie, vyťahujeme notebooky a lezieme na internet.

Hala colného vybavenia letiska kráľovstva Bahrain - tu sme boli priam ako doma

Dlho do noci sa rozprávame na veľkú diaľku s našimi kamarátmi, známymi a príbuznými. Mne klipli oči okolo 4 hodiny rannej a tak sa ukladám na trojmiestnu lavicu na chvíľkový spánok.

Čakanie na víza - krátili sme si ho chatovaním

Nuž, ráno to nevypadalo o nič lepšie ako včera. Ten istý proces, dlhé čakanie pred kanceláriou imigračného oddelenia kým sa dozvedáme, že nám nedokážu v tejto situácii pomôcť. Majú naše cestovné doklady a čakáme, čo bude ďalej. Z Kuvajtu prichádza potešujúca správa - na našom návrate sa pracuje. Tak sa túlame DUTY FREE obchodmi a porovnávame ceny.

Bahrain sme videli iba spoza skla

Našťastie poobede sa situácia otáča - náš návrat je pripravený a tak letíme na imigračné pre naše doklady. Tu nás zaráža, že nám ich vydávajú 60 min. pred odletom, dovtedy to úmyselne naťahujú, hoci podľa nás nebol k tomu dôvod. Toto bola asi jediná výtka týmto pracovníkom, ktorí sa celý čas spávali veľmi slušne a prívetivo. A tak podvečer druhého dňa nastupujeme na spiatočnú cestu.

Vo vzduchu

Tu už to našťastie klape ako hodinky, jediným zádrhelom je moja zatúlaná batožina, tá sa našťastie nachádza poriadku a tak vyčerpaný po polo-prebdelej noci prichádzame na hotel, dávame si lahodnú sprchu a zahadzujeme nepríjemné zážitky za hlavu. Je to skúsenosť, ktorá nás bude strašiť do budúcna. Ej, nenadarmo sa vraví - dôveruj, ale preveruj. Na našej strane chyba nebola len škoda, že sme sa v deň odletu nedovolali na ambasádu skôr, aby sme sa podrobne informovali o týchto skutočnostiach (trikrát sme skúšali). Nuž, nabudúce budeme opatrnejší....