September 2012 sa niesol v znamení príprav parkovacej politiky hlavného mesta SR Bratislavy. V rámci oboznamovaní sa s riešeniami, ktoré sú prevádzkované v zahraničí sa naša pozornosť upriamila na hlavné mesto štátu veterných mlynov a vodných kanálov. Holandský Amsterdam má k Bratislave blízko. Ale prečo parkovanie a la Amsterdam? Parkovanie riešia viac ako 20 rokov a ich systém je jednoduchý, avšak efektívny. A tak som vycestoval do tohto krásneho mesta, povestného marihuanou a ženami vo výkladoch. Témou návštevy bola parkovacia politika mesta Amsterdam a spôsob jej realizácie.
Či cestujeme verejnou dopravou alebo nie, stretávame sa pravidelne s informačnými systémami tohto odvetvia dopravy. O samotných elektronických palubných systémoch sa dá napísať samostatný článok aj dva, ja sa dnes zameriam na ukážku premeny zobrazovania a podávania informácií cestujúcim v jednom slovenskom meste.
Pri príležitosti riešenia EU projektu ATTAC, ktorý sme rozbehli na Dopravnom podniku mesta Košice a.s. a na ktorom sa aktuálne spolupodieľam ako konzultant, sme navštívili Holandsko a jeho región Twente v súvislosti s oboznámením sa s úspešnými projektami z rovnakej oblasti, ako je oblasť riešenia projektu ATTAC. A tak mi dovoľte sa s Vami podeliť o moje dojmy z cesty do týchto končín.
V dňoch 31. Januára až 1. Februára 2012 sa konalo stretnutie ku EU projektu ATTAC. Skratka ATTAC znamená "atraktívnu dopravu pre prístupné mestá" z anglického ATtractive Transport for Accessible Cities. O projekte ATTAC, na ktorom sa aktuálne podieľam ako konzultant ešte budem písať, dnes sa teda zamerám na samotné stretnutie, ktoré hostoval Slovinský Maribor.
Dnes, t.j. 11.1.2010 sa v mnohých mestách na Slovensku konala protestná blokáda ciest dopravcami proti nespravodlivému mýtnemu systému. Okrem Bratislavy, Popradu, Prešova, Ružomberka, Trnavy a ďalších miest sa konala rovnako aj v Košiciach na Južnej triede. Blokáda čiastočne narušila premávku liniek 12 a 24, hlavne linka 12 bola predčasne ukončená v Barci. O 18tej hodine sme sa teda vydali na obhliadku situácie.
© 2024 Peťo Bánovec