Modernizovaná električková trať v Dúbravke bola spustená do prevádzky 18. Novembra 2014. Ak ponechám stranou jednotlivé aspekty spôsobu realizácie, po jej sprevádzkovaní sa ozvali hlasy Dúbravčanov a jeden z nich kritizoval tzv. Z-kové priechody cez električkovú trať. Podľa mnohých vyjadrení sa jedná o nebezpečný výmysel mesta. Pokúsim sa to dať na pravú mieru.
V dňoch 12.-14. Mája 2014 sa v Göteborg-u (anglicky Gothenburg) konalo stretnutie projektu Viajeo Plus a ukážka riešení Švédskych partnerov. Stretnutie hostoval vedecký park Lindholmen, ktorý vznikol na mieste bývalých lodeníc za účasti a pomoci švédskeho motoristického velikána VOLVO. Stretnutia sa zúčastnilo viac ako 30 partnerov z rôznych kútov sveta, ako napríklad Turecko (Istanbul), Brazília (Sao Paolo), Argentína (Buenos Aires), Singapore alebo Čína (Beiging). Z východoeurópskych krajín malo jediné zastúpenie Slovensko a Bratislava tak mala možnosť predstaviť svoj príspevok v rámci riešení trvalo udržateľnej mobility vďaka programu EuroCities, ktorý je asociovaným partnerom projektu Viajeo Plus.
V dňoch 31.3. až 1.4. 2014 sa v Londýne konala konferencia zameraná na implementáciu a prevádzku elektrobusov. Konferenciu konanú v Londýnskom hoteli Langham hostovala spoločnosť BYD, ktorá sa venuje vývoju a výrobe batérií a elektrovozidiel.
Počas víkendu 15.-16.2.2014 sme mali možnosť jazdiť s elektro midi-busom spoločnosti ROŠERO-P / EVC s celkovou kapacitou 32 osôb v Bratislave na linke 41. V nasledujúcich riadkoch Vám ponúkame naše dojmy z jazdenia týmto vozidlom.
Zapožičané vozidlo na test od výrobcu ROŠERO-P / EVC v MHD Bratislava bolo vybavené manuálnou prevodovkou, dvoma dverami - prvými jednokrídlovými a druhým párom dverí pre vstup do nízkopodlažnej časti vozidla určenej hlavne na prepravu kočíkov či invalidných vozíkov. Elektro midibus má kapacitu 32 osôb, z toho sa 20 usadí pohodlne v salóne vozidla. Dojazd na plne nabité akumulátory je v rozmedzí od 150km v mestskom prostredí až po 165km mimo mesta.
© 2024 Peťo Bánovec